Introductieweek en verkennen Kopenhagen - Reisverslag uit Frederiksberg, Denemarken van Pieter Bens - WaarBenJij.nu Introductieweek en verkennen Kopenhagen - Reisverslag uit Frederiksberg, Denemarken van Pieter Bens - WaarBenJij.nu

Introductieweek en verkennen Kopenhagen

Door: Pieter Bens

Blijf op de hoogte en volg Pieter

19 Februari 2019 | Denemarken, Frederiksberg

Een beetje laat, maar eindelijk is het zover. Hierbij mijn eerste blog over wat ik allemaal heb meegemaakt tijdens mijn eerste 4 weken in Kopenhagen.

Op woensdag 23 januari begon mijn reis naar Kopenhagen. Jammer genoeg was het allemaal met redelijk veel spoed, omdat ik in de ochtend nog een tentamen had en meteen daarna snel naar Schiphol want om 5 uur vertrok mijn vliegtuig.

Meteen op donderdag had ik mijn eerste dag school. Want de introductie begon al op de maandag, dus mistte ik 3 dagen. Gelukkig hoorde ik al snel dat ik niet veel had gemist, want de introductie was tot dat moment nog niet zo interessant. Maar de laatste 2 dagen kon ik er nog wel bij zijn. Hierdoor heb ik het belangrijkste onderdeel van de introductie mee kunnen maken, want dit was het introfeest voor alle nieuwe studenten. Omdat de andere internationale studenten elkaar al kenden, was dit het perfecte moment om ook iedereen goed te leren kennen.

De eerste volledige week was ook nog een hele rustige week voor mij, want ik had alleen op donderdag les en alle overige dagen was ik vrij. Op donderdag had ik dus mijn eerste les. Dit vak gaat over de basis Content and language integrated Learning voor lower secondary education. Tijdens dit vak kwam ik er al heel snel achter dat ik de basis hiervan al ken, omdat tweetalig onderwijs in Nederland veel groter is dan in Denemarken. Dus zou dit vak mij niet veel nieuwe kennis opleveren. Een tweede probleem is dat lower secondary education in Denemarken overeenkomt met groep 7 en 8 van de basisschool en de 1e klas van het voortgezet onderwijs in Nederland. Dus komt dit niet echt overeen met de klassen die ik later zelf les ga geven. Na overleg met de docent van het vak en de internationaal coördinator heb ik ervoor gekozen om dit vak niet maar te volgen, maar in plaats daarvan het vak integration of physical activities in everyday teaching practice te gaan volgen.

Na anderhalve week bij mijn zus te hebben gewoond, is het toch zover gekomen dat ik moest gaan verhuizen naar mijn nieuwe kamer in Frederiksberg. Dit is een eigen gemeente die omringt is door Kopenhagen. Het is de perfecte plek om te wonen, want ik fiets ongeveer 10 minuten naar zowel het centrum als naar school.

Op de maandag in week 3 van mijn verblijf had ik dus mijn eerste echte les: Innovation Lab. Dit vak gaat over wat innovatie is, namelijk iets dat nieuw is of bestaande dingen samen combineren tot iets nieuws. De lessen zijn heel actief en ook interactief. Want er wordt veel samengewerkt in groepen en klassikaal gediscussieerd over de behandelde theorie. Ook is het belangrijk tijdens de lessen van dit vak om creatief te zijn, waar ik met mijn scheikundige achtergrond vooral in het begin veel moeite mee had. Op woensdag zou ik eigenlijk mijn volgende les hebben, maar jammer genoeg was de docent ziet. Dus had ik nog een extra dagje vrij. Deze had ik nog niet genoeg gehad. De dag erna had ik wel weer les. Dit was de eerste les van het vak integration of physical activities. Tijdens deze les kreeg ik veel informatie over wat we allemaal gaan doen tijdens deze lessen. Omdat de docent had aangeraden om in sportkleding naar school te komen komen, zijn we daarna maar zelf gaan sporten in 1 van de 7 sportzalen die deze universiteit heeft.

In de volgende week had ik wel gewoon les op maandag, woensdag en donderdag. Tijdens de les van het vak innovation lab moesten we in groepen van 4 personen een nieuw systeem ontwikkelen voor het afvalsysteem van onze campus.

Tijdens deze eerste paar weken ben ik natuurlijk niet alleen bezig geweest met school. Maar heb ik ook veel leuke dingen gedaan. Onder andere de stad verkennen, feesten, lekker eten, sporten en nog veel meer. Onder het kopje foto's staan een paar foto's van wat ik allemaal heb meegemaakt.

Dit was mijn eerste update, over een paar weken komt de volgende.

Groetjes Pieter Bens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

In deze blog kun je lezen wat ik allemaal heb gedaan en ga doen in Kopenhagen.

Actief sinds 10 Jan. 2019
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 1791

Voorgaande reizen:

23 Januari 2019 - 01 Juni 2019

Minor in Kopenhagen

Landen bezocht: