Het einde komt in zicht! - Reisverslag uit Frederiksberg, Denemarken van Pieter Bens - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht! - Reisverslag uit Frederiksberg, Denemarken van Pieter Bens - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht!

Door: Pieter Bens

Blijf op de hoogte en volg Pieter

18 Mei 2019 | Denemarken, Frederiksberg

Waarschijnlijk zal dit het laatste blog zijn dat ik zal schrijven in Kopenhagen! Want over dik 2 weken zit mijn tijd in Kopenhagen er helaas alweer op.

Inmiddels heb ik alle verslagen en presentaties afgerond, dus vanaf nu is het eigenlijk alleen nog maar genieten in Kopenhagen. Het enige wat ik nog moet doen, is nog twee maal op maandagochtend naar school toe en dan heb ik alles afgerond.
De afgelopen twee weken heb ik niet echt veel gedaan. Want na twee weken met fantastisch weer, is het weer jammer genoeg toch weer een beetje omgeslagen. In april was het 25 graden en in begin mei heeft het hier zelfs weer gesneeuwd. Maar gelukkig is het de laatste paar dagen weer warmer, maar nog wel steeds aardig wat sneeuw. Hierdoor had ik dus wel genoeg tijd om mijn presentaties voor te bereiden en om aan mijn opdrachten voor de onderwijskoffer te werken. Want dat had ik toch wel redelijk uitgesteld, maar gelukkig is het nu allemaal bijna klaar.
Voor een van mijn presentaties moest ik, samen met 2 anderen, een lesplan schrijven voor meerdere dagen. Tijdens deze dagen moesten de leerlingen innovatief bezig zijn met de Sustainable Development Goals. Het leuke aan dit project was, dat we dit presenteerde op een school in Kopenhagen. Dus heb ik weer een school kunnen bezoeken. Dit was ook meteen het laatste project wat ik in Kopenhagen heb moeten doen. Dus eigenlijk was ik vanaf dat moment al helemaal klaar met school. Nu is het alleen nog een paar keer naar school toe om alles volledig af te ronden en handtekeningen te verzamelen.

Ik ben natuurlijk niet alleen maar bezig geweest met school, maar ik heb ook een aantal leuke dingen gedaan. Want ik moet natuurlijk wel genieten van mijn tijd in Kopenhagen. Ik heb een aantal keer gebarbecued, bootje gevaren op de kanalen, wezen stappen en gechild in de parken. Dus het was zeker wel een leuke tijd, maar niet veel nieuwe dingen gedaan of gezien.

Ik vind het wel jammer dat er een eind aan deze periode begint te komen. Want dit leven ga ik denk ik toch wel missen. Het is echt heerlijk, eigenlijk geen verplichtingen (buiten school) en heel veel tijd om leuke dingen te doen, met veel gezellige mensen. Maar van de andere kant vind ik het toch ook niet erg om op 5 juni weer terug te vliegen. Weer lekker terug naar Nederland, bij familie en vrienden. En dan natuurlijk alles afronden en volgend jaar beginnen aan mijn laatste jaar, de LIO. Hier heb ik toch ook wel heel veel zin in en eigenlijk ben ik, na 8 jaar, ook wel een beetje klaar met studeren.

Wat ik in mijn laatste 2,5 weken nog ga doen, weet ik niet. Maar het zal zeker wel voldoende zijn, want er is nog voldoende te doen. Dit zal je dan kunnen lezen in mijn volgende en zeer waarschijnlijk laatste blog!

  • 20 Mei 2019 - 04:36

    Kees-Jan:

    Goedemorgen,
    Fijn dat je de tijd zo gewaardeerd hebt daar in Denemarken. Kan je iets van de rust die je in 'dit leven' hebt niet meenemen naar Nederland? Of in ieder geval stukjes en de ideeën? Probeer het: je weet nu dat je je er goed bij voelt en dat je er ook productief bij kunt zijn.
    Hoe dan ook: als het volgend jaar in jaar 4 hectisch wordt, denk dat hier vaak aan terug...
    Fijen week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

In deze blog kun je lezen wat ik allemaal heb gedaan en ga doen in Kopenhagen.

Actief sinds 10 Jan. 2019
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 1797

Voorgaande reizen:

23 Januari 2019 - 01 Juni 2019

Minor in Kopenhagen

Landen bezocht: