De laatste loodjes! - Reisverslag uit Frederiksberg, Denemarken van Pieter Bens - WaarBenJij.nu De laatste loodjes! - Reisverslag uit Frederiksberg, Denemarken van Pieter Bens - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes!

Door: Pieter Bens

Blijf op de hoogte en volg Pieter

01 Mei 2019 | Denemarken, Frederiksberg

Hier ben ik weer, het is alweer tijd voor een update van mijn heerlijke leven in Kopenhagen!

Mijn vorige blog eindigde wanneer de paasvakantie begon. Ik had de planning om een fietstocht te gaan maken, maar helaas is die helemaal in het water gevallen. Want voor de zoveelste keer had ik weer eens een lekke band. Er zat niets anders op, dan maar in een park te gaan liggen een heerlijk te gaan genieten van de zon (die eindelijk Kopenhagen heeft bereikt). En wat heb ik ontzettend van die zon genoten. De hele week heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan in de zon gelegen. Kopenhagen is hier dan ook een perfecte stad voor. Er zijn hier veel parken en wanneer de Denen vrij zijn en het weer mooi is, zijn ze allemaal buiten. Hierdoor was het dus iedere dag ontzettend druk in de parken.
Dit weekje rust had ik eigenlijk ook wel een beetje nodig, ik had er een paar drukke wegen opzitten. Met de herkansingen en de afronding van een aantal verslagen hier in Kopenhagen.

Na een week helemaal niets aan school te hebben gedaan, had ik weer voldoende energie om nog even te knallen voor school. Inmiddels zit ik in de afrondingsfase van alle vakken. Voor een vak heb ik zelfs al mijn verslagen al afgerond en weet ik ook zeker dat ik dit vak in ieder geval met een voldoende heb afgesloten. Hiervoor heb ik nog wel een aantal lessen, maar verder hoef ik er eigenlijk niets meer voor te doen. Dit is het vak Learner's Development. Wat wel ontzettend jammer aan dit vak is, is dat ik er niet zo veel van heb geleerd. Dit vak gaat over de ontwikkeling van de leerling. Tijdens de lessen kregen we voor leertheorieën die ik in leerjaar 1 van mijn eigen opleiding al heb gehad. Gelukkig heb ik tijdens dit vak wel een aantal schoolbezoeken gehad, waardoor ik heb veel heb geleerd over het Deense schoolsysteem. Ik ben erachter gekomen dat de lessen veel vrijer verlopen en dat de leerlingen meer invloed hebben op hoe de lessen verlopen.
Voor het vak Physical activity zijn ook echt de laatste loodjes aangebroken, want morgen moet ik hiervoor het eindverslag inleveren. In het begin viel dit vak mij ontzettend tegen, want tijdens de lessen waren we eigenlijk alleen maar aan het rollen over de grond en aan het rondrennen door het lokaal. Maar gelukkig is het vak nu een stuk beter, vooral sinds ik me moest voor bereiden op het geven van een les met daarin fysieke activiteiten gecombineerd met leren. Hiervan heb ik best veel geleerd, want ik ben erachter gekomen dat ik dit soms al gebruik (terwijl ik dit helemaal niet doorhad) en ik heb nieuwe activiteiten meegekregen en bedacht.
Voor het laatste vak, Innovation lab, heb ik sinds het schrijven van het laatste blog niets meer gedaan. Want alle lessen zijn uitgevallen, want eerst was het 2e Paasdag en daarna was de docent ziek. Hiervoor moet ik nog een klein project uitvoeren over het Curriculum van het Nederlands onderwijs. Maar wat dit project precies inhoudt, weet ik ook nog niet.

Al met al ben ik ben klaar met mijn vakken. Maar goed ook, want over 5 weken zit mijn tijd in Kopenhagen er ook alweer op. Gelukkig blijft het goed weer, dus zal ik nog een fantastische laatste maand hebben!!!

  • 03 Mei 2019 - 08:35

    Kees-Jan:

    Hoi. Bevalt Kopenhagen je zoals je het vooraf gehoopt hebt? Heb je alles kunnen doen en zien wat je gepland hebt (behalve dan het fietsen :-))? Fijn dat je goed bezig bent met je vakken. Dat zal allemaal beslist in orde komen!
    Fijn weekend!

  • 03 Mei 2019 - 08:35

    Kees-Jan:

    Hoi. Bevalt Kopenhagen je zoals je het vooraf gehoopt hebt? Heb je alles kunnen doen en zien wat je gepland hebt (behalve dan het fietsen :-))? Fijn dat je goed bezig bent met je vakken. Dat zal allemaal beslist in orde komen!
    Fijn weekend!

  • 04 Mei 2019 - 10:34

    Pieter Bens:

    Ja, het bevalt zeker goed. Alleen heb ik eigenlijk nog niet veel van Denemarken gezien. Maar nu is het weer beter, dus staat dat nog wel op de planning. Dan heb ik eigenlijk wel alles gezien, wat ik wil zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

In deze blog kun je lezen wat ik allemaal heb gedaan en ga doen in Kopenhagen.

Actief sinds 10 Jan. 2019
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 1803

Voorgaande reizen:

23 Januari 2019 - 01 Juni 2019

Minor in Kopenhagen

Landen bezocht: